Friday 2 February 2018

Catatan : Penantian itu menyakitkan.


 Febuari 2, 2018 | Terengganu

Aku tahu menantikan kamu untuk kembali dalam diri aku satu angan-angan.
Aku tahu aku terus berdoa untuk ianya menjadi kenyataann.

Disini aku masih setia dengan perasaan itu.
Meski kau dan aku hanya kenal dalam waktu yang singkat.

Siapa aku untuk menghalang perasaan ini, untuk terus setia dan menyangi kau.
Maafkan aku.

Sukar untuk aku melupakan kau. Berulang kali aku cuba dan aku tewas.
Aku menangis sendiri.

Saat rindu menjelma aku menangis sendiri.
Besar kesilapan aku terhadap kau. Silap aku satu. Aku jatuh cinta pada kau.

Mungkin. Mungkin sekarang kau sudah berpunya. Mungkin bagiku.
Aku sudah tiada dalam diri kau. Kau sudah tidak perlukan lagi.

Dari hari ke hari aku menanti kau, menanti sebuah keajaiban. Mana tahu ada keajaiban.

Tak pernah sekali aku berharap, dahulu kau hanya teman kenalan aku dan kini, kau mencuri hatiku dan aku mencintai kau dulu dan kini.

Maafkan aku.


" Jika DIA benar untukku, dekatkanlah hatiku dengan hatinya. Dan jika bukan, damaikanlah hatiku dengan Ketentuan-Mu. Kesendirian dalam penantian yang menjaga iman jauh lebih mulia daripada menanti berpasangan namun penug dengan ketidakbaikan. "
- Jodoh Datang Diwaktu Yang Tepat.


 I try to end this story. Seperti yang aku nyatakan " Penantian itu menyakitkan ". I believe, ketentuan itu ditangan Allah S.W.T. Aku serahkan segalanya pada yang berkuasa, yang tahu mana satu terbaik pada diri ini.

Usah ditanya mengenai dia terhadap aku. Cukup cerita itu sampai disini. Cukup untuk hati ini merasakan segalanya. Cukup jiwa ini menanti. 

Seandainya dia kembali tanpa diduga, aku tidak memaksa untuk dia pergi jauh dari aku tapi aku menyambut dengan tenang. 

" Alif Lam Mim "
Dalam ayat pertama surah AL-Baqarah.
Bermakna, Hanya Allah yang Tahu.


 
 
penagadissepi.blogspot.com

 



No comments:

Post a Comment