Saturday 4 March 2017

Catatan : Ego? Terus menunggu.




بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيم

Assalamualaikum.

Ego? Bapak tinggi kau punyer ego. Adakah aku yang ego sekarang ni? Atau kau? Atau mungkin kita sama-sama ego yang tinggi. Aku tak kenal kau dengan lebih lama dengan lebih rapat, dan tak mungkin untuk aku katakana kau ego. Kenal hanya sebulan selepas itu aku diam dan kau lagilah terus diam. 

Okey before cerita dengan lebih panjang, apa itu dimaksudkan dengan ego. Persepsi  seseorang tentang harga dirinya, yg seterusnya mempengaruhi keyakinan dirinya / sifat-sifat seseorang sbg individu (kelakuannya, keupayaannya berfikir dsb); keperibadian. / perasaan mementingkan diri atau menganggap diri sendiri lebih (mulia, istimewa dsb) drpd orang lain.. ( p/s : sumber from google okey )


Ego, perempuan or lelaki. Yang mana mempunyai ego yang lebih tinggi? Kadang aku fikir dua-dua mempunyai ego yang tinggi. Bezanya Cuma cara kita sendiri dalam mengawal keegoaan itu sendiri. Seringkali ego ini manusia kaitkan dalam perhubungan percintaan. Betul ke? Aku setuju dengan pandangan segelintir manusia itu. Bila ego bertemu ego apa jadinya? Aku merasakan ibarat api bertemu api, so bukan ke bertambah marak apinya nanti.


Jujur untuk aku katakan, YES aku memang ego. Ego dengan pendirian aku. Ego akan perasaan aku. Sehinggakan sanggup biarkan hati dan jiwa ini terus terseksa dek kerana perasaan cinta. Ada yang mengatakan aku ini ego. Biarlah ego itu ada. Daripada aku buang ego itu, nanti aku yang terima padahnya.

Dek kerana ego itu, aku sanggup untuk terus menunggu dia. Aku kena bersedia akan apa yang bakal terjadi suatu hari nanti. Mana tau dia sudah berpunya kekasih hati, mana tahu dia bakal bertunang entah-entah bakal berkahwin. Ya, aku hanya manusia dimana aku hanya mampu untuk merancang walhal Allah S.W.T telah tentukan segalanya. Sama ada ianya awal atau lambat sahaja.

Ada diantara rakan-rakan yang sering memberi kata-kata semangat tentang hal itu. Terima kasih. Tapi jika keberanian tiada dalam diri, tidak akan. Hah, Alhamdulillah kau disana sihat-sihat sahaja. Syukur. Siap main gitar lagi. Ok, bila awak nak mainkan gitar lalu nyanyikan sebuah lagu untuk saya? (abaikan pickupline yang tidak menjadi tu). Itupun aku dapat tahu dari kawan kau.




Sehingga sekarang aku merasa bodoh. Bodoh kerana meminati kau. Dari hari pertama ake kenal kau, aku dah mula minat kau. Tapi ya, aku malas nak memanjakan perasaan hati aku ini. Now, looks. Ego right!

Seringkali aku berangan yang aku harap-harap sangat kau muncul depan aku. Tapi itu Cuma hanyalah angan-angan. Yang tidak akan terlaksana. Tapi aku takkan pernah putus asa untuk terus berangan, dan sering aku katakan “mana tahu tercapai semua itu, suatu hari nanti”.

Sehingga sekarang aku cuba untuk lupakan kau, tapi tidak mampu bro. Tak mampu. 4 months yang lepas aku contact kau and untuk sekarang tak akan. Sebab aku cuba untuk jaga perasaan, maruah kawan-kawan kau, kawan-kawan aku dan family. Dan aku katakan, aku akan terus menunggu kau. Insya-Allah.

Salam dari jauh, di Alor Setar, Kedah | 5 March 2017 | Ahad

P/S : Any comment or cadangan boleh comment kat bawah okey. Stay calm, positive, strong!

No comments:

Post a Comment