Saturday 18 March 2017

Catatan : Selepas 146 hari.

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيم


16 March 2017, 8.53 p.m.

Assalamualaikum.


Selepas 146 hari.

Setelah sekian lama menyepi, kau kembali. Macam tak percaya je dengan mesej tu. Tak expect pun yang kau akan mesej balik. Aku tengok mesej tu ¾ kali jugak sebak still tak percaya. Apa nak balas ni? Selawat, mengucap and then baru aku balas. Btw, memang tak perasan pun mesej kau, sebab aku baru check phone balik pukul 10.30 macam tu (lepas tu baru balas).

Syukur kau masih ingat aku. Ingatkan dah lupa aku dah. Tapi yang masih menjadi persoalan dalam kepala aku ni, mengapa secara tiba-tiba kau mesej aku? Apa yang membuatkan kau untuk mesej aku? Erm, takpe abaikan. At least ada juga khabar dari kau. Dari dulu and now, tak sudah dengan perkataan maaf. Haha. Its okey lah, lagipun aku tahu masalah kau dulu.  Don’t worry.
 
2 hari sebelum kau mesej aku, kau muncul dalam mimpi aku. Ya Allah, tak percaya. Sahabat ada tanya, “beb kau buat istikharah ke? Dah dapat petunjuk awal tu..hahaha”. Ya Allah, sahabat ni berfikir sampai ke situ pulak, setakat ni tak buat istikharah lah. Cuma berdoa sahaja, mohon yang terbaik tentang perasaan ini. 

At least kau still ingat aku, dah bersyukur sangat-sangat. Aku malas nak ajar hati ni berharap dan menanti. Kalau ada, ada lah. Kan? Sebab penantian itu menyakitkan, memenatkan.

p/s : phone Asus Zenfone 5 aku buat hal, both simcard tak detect. Tapi untuk wassap, insta, facebook, twitter still boleh main la.  Buat sementara pakai phone Samsung macam nokia 3310 tu. Nak dijadikan cerita, letak phone tu dalam beg and bawok motor g tempat pratikal dan malam baru perasan yang phone tu p hantar mesej kosong sampai 4 kali dekat dia. Wei harey j betul, malu kot. Naseb dia memahami. Takut pulak nanty dia fikir ape kan.

1 comment: