Friday 3 March 2017

Catatan : Birthday shout out to Myself!!




بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيم

Assalamualaikum.

“ Happy birthday to me, Allah selamatkan kamu and tiup lilinya. Happy birthday to myself yang ke 21 tahun. “


Tarikh 25 Febuary 1996, seorang puteri telah dilahirkan di Hospital Kemaman pada pukul 2pagi  (macam tu lah). Puteri itu dilahirkan oleh seorang wanita yang begitu kuat. Wanita itu ialah seorang “Ibu”. Yang sebelum ini kesana kesini membawa perut yang makin membesar selama 9 bulan 10 hari. Tanpa merintih penat sedikit pun. Menahan kesakitan di dalam bilik lobor room. Kesakitan itu hanya beliau sahaja yang merasakan. Antara sakit yang amat sakit, bertarung nyawa untuk melahirkan seorang anak. Ditemani oleh nurse-nurse dan doctor. Seorang lelaki yang dipanggil “ayah” begitu resah menanti saat bahagia di luar labor room itu. Disaat kegelisahan, ketakutan menguasai diri ibu dan ayah, saat yang dinanti-nanti akhirnya. Alhamdulillah, puteri pertama dalam keluarga itu selamat dilahirkan. Kedengaran suara si anak kecil menangis di dalam labor room. Dan puteri itu diberikan nama Nik Nur Syafiqah


Nik, Along, Kakak, Syafiqah, Syaf

Alhamdulillah, pada tanggal 25 Febuary 2017, aku telah pun berusia 21 tahun. Pejam celik pejam celik, dah 21 tahun aku. Allahu sekejap je. Tak sangka dah umur 21 rupenyer. Rasa macam semalam je habis SPM, rasa macam semalam je daftar masuk study dekat UniKL ni.

Firstly, terima kasih mama, telah lahirkan saya di dunia ini, besarkan saya. Terima kasih kepada lelaki pertama dalam hidupku iaitu, abah. Telah bersusah payah mencari rezeki selama ini, melindungi diri ini, membesarkan diri ini. Pengorbanan mereka cukup besar. Bersusah payah demi membesarkan anak-anaknya. Redah hujan panas mentari.  Sakit penat lelah selama ini. Perit kesakitan ditempuhi dalam diam. Tanpa berkat doa, susah payah mama dan abah, aku takkan ada sampai ditahap ini.


Second, thank you to all my friends untuk ucapan-ucapan birthday hari tu. Dan tak lupa juga untuk suprise-suprise. You all made my day so wonderful. Tak pernah dapat suprise macam ni. Terharu hakak tau. Terima kasih masih bersama dengan aku saat susah senang aku. Layang perangai annoying aki yang teruk giler. Sanggup dengar ritihan aku saat aku stress giler. Sanggup dengar cerita karut aku bagai. Thanks wei.Terima kasih untuk semua doa. Semoga kalian sentiasa dalam lindungan-Nya.



Semoga aku terus kuat untuk menjalani kehidupan yang makin tercabar.  Semoga aku sentiasa bersama-sama dengan orang-orang yang aku sayang ( including mung yang jauh nun disana hahaha), berfikiran lebih matang,semoga  jangan mudah untuk kecewa dalam hidup. Especially, jangan mudah kecewa dengan hati dan perasaan.


Insyaallah tahun ni akan habis study diploma, doakan ye semoga aku lulus dengan jaya untuk last semester ni. And grad on time. (nervous juga dah last sem ni, kene focus 100% no main-main dah)

Salam dari jauh, di Alor Setar, Kedah |4 March 2017 | Sabtu.

P/S : Any comment or cadangan boleh comment kat bawah okey. Stay calm, positive, strong!

No comments:

Post a Comment